Etkinliğe katılım için aşağıdaki linke tıklayınız...
2020 yılı ile itibarı ile dünya, son yüzyılda hiç yaşamadığı bir felaket olan Korona virüsü salgını ile tanıştı. Bu salgın çok kısa bir sürede iş ve sosyal yaşamı derinden etkiledi. Hayattaki birçok alışkanlık değişmek zorunda kaldı. Bu değişen/gelişen alışkanlıklardan bir tanesi de insanların satın alma eğilimleri olurken, e-Ticaret ise hızla gelişmeye başladı.
Teknolojide hızlı gelişim ve yaygınlaşma, e-Ticaret’teki iş modellerini zaten değiştirmeye başlamıştı. Yapay zeka gibi teknolojiler ticareti ve tüketici alışkanlıklarını yeniden şekillendirme başladığı günümüzde, Korona virüs salgını bu süreci hızlandırdı. Bugüne kadar pek çok kesim tarafından “alternatif” bir kanal olarak görülen e-Ticaret, artık “asıl” kanal olarak görülmektedir.
Müşterinin dijital kanallarda daha fazla zaman geçirdiği günümüzde ödeme sistemlerinin de farklı bir noktaya taşınması ile her an her yerden her koşulda hizmeti de mümkün kılıyor. Dijital dünya, her sektör gibi ödeme sistemlerinde de kuralları değiştiriyor. Büyüyen dijital verileri yapay zekadan da destek alarak analiz etmek, müşteri hizmetleri tarafında VR, AR gibi teknolojileri devreye almanın yanı sıra yepyeni dijital ödeme sistemleriyle müşterisini tanıştırmak bugün her finans kuruluşunun zorunluluğu oldu.
Mobil ödeme sistemleri, dijital alışveriş ekosistemleri kullanıcı deneyimini daha da kişiselleştiriyor ve iyileştiriyor. Dijital dünyanın yeni ödeme sistemlerinin yanı sıra dijital para da oluşan yeni kavramlar arasında. Bunlardan en popüler olanlarından Blockchain teknolojisi, dijital/sanal para birimi yerine de geçebilecek bir finansal işlem sistemi. Bitcoin ise kağıt paranın yerine geçecek olan bir dijital para birimi.
Ödeme sistemleri alanında tüm bu gelişmelere uyum sağlayıp dönüşmek yüksek dijital performansı ve dijital olgunluğu da beraberinde getiriyor.